Kuvankäsittelyn opettelua

Syksyllä kirjoittelin siitä, kuinka pohdin uuden kameran hankinnan kanssa. No, uutta kameraa en ole vielä ostanut, vaan päätin että tutustun tuohon järkkäriin tarkemmin ja sen tekniikkaan. Tutustunut olen ja kokeillut erilaisia asetuksia, vaihtelevalla menestyksellä. Myönnettäköön että olen hieman laiska opiskelemaan mistään oppaasta, tarvitsisin opettajan (kärsivällisen) joka neuvoisi ihan kädestä pitäen.
Niin kuin jo syksyllä totesinkin, vain harjoittelemalla oppii. Ja, harjoittelu jatkuu. Samalla kun olen harjoitellut kuvaamista, olen myös tutustunut muutamaan kuvankäsittelyohjelmaan. Tässäkin asiassa, vain harjoittelemalla kehittyy.

Mutta, en tiedä olenko tutustunut joihinkin "vanhoihin" ohjelmiin tai jotain. Ohjelmat vaan ovat olleet minulle ns monimutkaisia, eikä opettelu ole oikein saanut tuulta alleen.

Kunnes BEAUTY OF LIFE -blogissa oli postaus, PhotoScape kuvankäsittelyn perusteet. Kiitos tästä ihanasta postauksesta ja tulevista aiheeseen liittyvistä postauksista!

Postauksessa oli hyvät ja selkeät ohjeet miten päästä kuvankäsittelyssä alkuun. Sain heti muutaman hyvän vinkin, mitä olen miettinyt jo pidempään. Innostuin harjoittelemaan kuvien käsittelyä ja tässä postauksessa harjoittelun kohteiksi pääsi muutamat kuvat uudenvuodenaatostamme.
Tästä on hyvä jatkaa kuvaamisen ja kuvankäsittelyn harjoittelua!

Kaisa


Kommentit

  1. Juu, luin myös saman postauksen, se oli hyvä. Kivoja ja tunnelmallisia kuvia :) Tsemppiä ja ihanaa viikonloppua <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei tämä kuvienkäsittely ole mitään helppoa. Täytyy olla tarkkana, ettei kuvista tule aivan luonnottomia. Mutta harjoittelu jatkuu, vaihtelevalla menestyksellä!

      Poista
  2. Minulla on ollut käytössä Picasan ohjelma, jota on suhteellisen helppo käyttää. Kuvankäsittelyt ja hieman tiukemmat rajaukset ovat olleet minun kuvieni pelastus aika monta kertaa... ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen Picasaakin kokeillut, mutta ei tuntunut omalta. Harjoittelu jatkuu...

      Poista
  3. On totta, että kuvaamisessa nälkä kasvaa syödessä, mutta jotenkin taidan jo olla niin vanha, että moni tekninen homma menee yli hilseen. Viime pe tuli ostettua Huawei 9p tai mikä lie ja olen taistellut sen kanssa viikon, no tänään ilmeni Gigantissa todistetusti, että se on viallinen. Heti vain ajattelin, etten minä osaa.

    Ihanaa viikonloppua <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä. Täytyy vaan kärsivällisesti harjoitella, vaihtelevalla menestyksellä.

      No, onneksi selvisi vika. Itselläni on myös ko puhelin käytössä, aika yksinkertainen kun pääsee sinuiksi. Tsemppiä harjoitteluun!

      Poista
  4. Tähän kuvankäsittelyohjelmaan minun pitääkin tutustua paremmin :) Kiitos vinkistä :) Hyvää viikonloppua :)

    VastaaPoista
  5. Oih, S:n ohjeet ovat olleet niin helpot ja minuakin kovasti ilahduttaneet. :) Kuvaamisessa ja kuvien käsittelyssä on se hyvä puoli, että jokaisella on se oma tyyli ja kun sen oman persoonallisen tvistin löytää, niin olo on mahtava! :) Mukavaa viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä, tuntuu siltä että nyt olen löytänyt ohjelman, jonka kanssa harjoittelen oikein kunnolla kuvienkäsittelyä. Olen todella innoissani.
      Ihanaa kun on tällainen S, joka jakaa meille muillekin omia oppejaan! <3

      Poista
  6. Samaistun kyllä tuohon, sillä itsekin tarvitsen jonkun opettamaan asioita kädestä pitäen. Olen nyt korona-aika koettanut harjoitella mahdollisimman paljon uusia taitoja ja kuvänkäsittely on ollut yksi niistä. Vielä en ole mikään mestari kuvankäsittelijä, mutta ehkä vielä joku päivä!

    VastaaPoista

Lähetä kommentti