ASIAKASRAATILAINEN


Vuoden alussa sain kuulla, että minut on valittu Raumalaisen Sisutustalo Kodinonnen asiakasraatiin. Mitä asiakasraatilaisuus on, ei minulla ollut aikaisempaa kokemusta. Olemme kokoontuneet  kevään aikana muutaman kerran Kodinonnen tiloissa ja tapaamiset ovat olleet hyvin mukavia sekä antoisia, illat ovat menneet nopeasti ajatuksia vaihtaen.

Kodinonnea luotsaa pitkänlinjan yrittäjä Johanna Närvä. Johannan yrittäjätaival on ollut mukavan nousujohteinen, mikä on vaatinut paljon sinnikästä työtä ja rohkeitakin riskinottoja. Yritys on kehittynyt pienestä ompelimosta makuuhuoneen nurkassa, 550 neliöiseksi myymäläksi ompelimoineen. Ei voi muuta sanoa kuin, rohkea nainen yrityksensä takana.


Asiakasraadin tapaamisissa olemme yhdessä miettineet yleisesti millaista on olla asiakas ja millaista palvelua on mukava saada. Millaisia tuotteita on mukava löytää suoraan kivijalkamyymälästä ja mitä tilata myymälän kautta. Ja, ennen kaikkea, mikä on kivijalkamyymälän tulevaisuus ja miten saamme pidettyä myymälät sekä houkuteltua asiakkaat ostoksille.

Kun asioita olemme pohtineet yleisesti, on ollut mukava miettiä niitä myös Kodinonnen näkökulmasta. Me asiakasraatilaiset olemme siis päässeet mukaan Kodinonnen toimintaan, esittämällä näkökulmia asiakkaan näkökulmasta. Ei ole kyse siis mistään uusien merkkien sisäänostoista tai muistakaan hankinnoista, vaan ajatuksista asiakkaan näkökulmasta.

Toisinaan olen miettinyt, mihin Kodinonni tarvitsee asiakasraatia tai asiakkaan näkökulmaa, palvelu kun on nykyäänkin jo asiakas lähtöistä. Mutta, ehkä tässä on sama juttu, kun minä sokeudun oman kotini sisustukselle niin Johanna myös tavallaan sokeutuu omaan yritykseensä. Kun Johanna sanoo minulle sisustusvinkiä kysyessäni, että älä heitä tuota ihastuttavaa penkkiä pois vaan maalaa se. Niin, me asiakasraadissa kerromme vastaavasti millaisesta palvelusta me olemme liikkeessä pitäneet ja pohdimme yhdessä, miten palvelua voisi pienellä tuunauksella päivittää.



Mukavia tapaamisia on ollut ja odotankin jo mielenkiinnolla seuraavaa tapaamistamme. Kevään aikana on myös meistä jokaisesta asiakasraatilaisesta tehty pieni juttu, jonka Kodinonni on jakanut omilla some-tileillään. Minusta julkaistiin juttu viikonloppuna ja jutun pääset lukemaan TÄSTÄ. Jutun on kirjoittanut Jaana Vähä Goto -blogin takaa. Tässä postauksessa olevat kuvat ovatkin Jaanan ottamia.

Oikein mukavaa ja aurinkoista juhannusviikkoa!

Kaisa

Kommentit

  1. Kuulostaa niin tosi kivalta pestiltä - kiva, kun olet päässyt porukkaan<3 Kauniin harmooninen tunnelma postauksen kuvissa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On ollut kyllä mukava olla mukana asiakasraadissa ja jällen on myös itse tullut opittua paljon!

      Poista
  2. Hyvä idea osallistaa asiakkaita. Toivottavaa olisi säilyttää kivijalkaliikkeet. Tiettyjä juttuja on vain päästävä hiplailemaan ��
    Mukavaa, että olette Jaanan kanssa tavanneet, huippu tyyppi ❤

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta, kyllä kivijalkakauppaan on päästävä aina välillä hiukan hiplaamaan tuotteita!

      Poista
  3. En ole myös aiemmin tuosta kuullutkaan.Mutta ideana hyvä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivotaan että liike saa toivomansa meistä asiakasraatilaisista!

      Poista
  4. Onpas kiva tuommoinen raati-idea. Hyvä kun useampi ihminen antaa mielipiteensä ajan kanssa. Varmasti saa paljon ideoita palvelun kehittämiseen.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti